17 de des. 2007

Monogràfic Resident Evil


L'origen del mal

Resident Evil (Biohazard al Japó) és una gran saga de videojocs desenvolupada per Capcom i creada per Shinji Mikami. El joc va impulsar un genere que fins llavors havia passat desapercebut en el món videojocs: el Survirval Horror. Els seus predecessors van ser Clock Tower i Alone in the Dark . El primer joc Resident Evil va ser creat l'any 1996 per a Playstation. Tres anys després és va crear Silent Hill (1999) on s'utilitzava la por psicològica com a factor principal de l'argument. Des de llavors, la saga no ha parat de créixer. A continuació, repassarem les entregues més populars de la saga.


  • Resident Evil Remake (1996)

L'equip Alpha dels S.T.A.R.S (Special Tactics And Rescue Service) sobrevola els boscos de Racoon City a la recerca de l'equip Bravo desaparegut un dia abans. El grup Alpha format per Albert Wesker, Barry Burton, Jill Valentine i Chris Redfield s'endinsa a les profunditats de les muntanyes Arklay a la recerca del Equip Bravo. Un contratemps els portarà a una mansió abandonada al mig dels boscos de Racoon City.

És apartir d'aquí on nosaltres agafem el protagonisme, abans però, haurem elegit si volíem ser Chris Redfield (+ dificultat) o Jill Valentine (-dificultat), i controlarem el nostre personatge per tots els racons de la Mansió. El sistema de control (el moviment del jugador, les càmeres) pot semblar bastant complicat al principi ,però un cop portes unes quantes hores et vas adaptant. L'utilització d'una càmera fixa al joc produeix una sensació d'angoixa i de malestar ja que qualsevol “cosa” et pot sortir pel costat.
He dic “cosa”? Bé, volia dir zombies. I es que Resident Evil no és pot entendre sense zombies (o això és el que creiem abans de sortir el Resident Evil 4).

El sistema d'items és bastant complicat d'entendre al principi. El joc només ens deixa portar un cert nombre d'objectes i moltes vegades hem de deixar coses pel camí. Ara bé, en algunes habitacions ens trobem cofres on podem desar objectes que no necessitem en aquell precís moment però que més endavant seran necessaris. Les armes aniran apareixent conforme anem avançat en el joc, però les bales són escasses i si ens posem a disparar a tort i a dret malgastarem munició innecessàriament. El sistema de guardar el joc també és important. Per a fer-ho utilitzem unes cintes per a maquina d'escriure que, evidentment, costen de trobar i són limitades.


El videojoc narra la història des del punt de vista de Jill Valentine i Chris Redfield, i depenent de l'elecció de personatge i de les accions que realitzem (o no realitzem) succeiran diferents esdeveniments. En poques paraules, si vols descobrir tota la trama i sub-trama hauràs d'acabar el joc amb els dos personatges seleccionables.

  • Resident Evil 2 (1998)
El virus s'ha escampat per la ciutat i els carrers estan infestats de zombies. Leon S.Kennedy, nou membre de la policia de Racoon City i Claire Redfield, germana de Chris Redfield, buscaran una forma d'escapar d'aquest malson. El joc es desenvoluparà de forma diferent depenent de l'elecció del personatge inicial. El que no canviarà de l'anterior versió és el sistema de moviments, el de combat, el d'items i el de càmeres. L'única idea original és traslladar l'acció en un lloc més obert com pot ser la ciutat.
  • Resident Evil 3 (1999)

Després de l'incident a la Mansió Spencer, Jill Valentine comença a investigar sobre Umbrella Corporation, possible responsable dels accidents ocurreguts al Resident Evil original, i decideix quedar-se més temps a Racoon City. Aquest fet propiciarà que es quedi atrapada en una ciutat infestada amb zombies. Potser, l'argument us semblarà molt semblant al 2 però hi ha petits matisos que el fan diferent. Al principi del joc, ja ens adonem que Umbrella vol fer-nos desaparèixer al preu que sigui i per això enviarà un B.O.W (Biogenetic organic weapon) anomenat Nemesis. Durant tot el joc ens veurem perseguits per aquesta mutació genètica. Si ja de per si els Resident Evil posaven nerviós, aquest aconsegueix tenir-te en tensió de principi a fi.

  • Resident Evil Code Veronica X (2000)
Ubicat tres mesos desprès de la destrucció de Racoon City, el joc ens situa a Rockfort Island, propietat d'Umbrella i ,en concret, de la família Ashford. El protagonista principal tornarà a ser una persona ,ja coneguda a la serie, com és Claire Redfield. Pel que respecta al sistema de joc, el mateix de sempre. El resultat: millors gràfics i pocs canvis.

  • Resident Evil 0 (2002)
Precuela de la gran serie de videojocs. A Resident Evil 0 descobrirem qui va provocar l'accident a la mansió, com es va propagar el virus, que li va passar a l'equip Bravo i qui és l'ombra que hi ha darrera de tot. El joc només aporta la novetat del “partner zapping”. Es a dir, poder controlar dos personatges alhora.

  • Resident Evil 4 (2005)

Umbrella ha desaparegut del mapa després de confirmar-se la seva culpabilitat en els accidents de la Mansió Spencer i Racoon City. Leon S.Kennedy és enviat a un lloc d'Europa (més concretament a España) per a rescatar a Ashley Graham filla del president dels Estats Units que ha estat capturada per una secta religiosa que es fa anomenar “Las Plagas”.

Durant 13 hores, viurem emocions fortes, moments fantàstics, sorpreses imprevistes i combats inoblidables. Resident Evil 4 és un trencament a la saga.


Aquest nou Resident Evil simbolitza un canvi molt gran a la saga. Per a molts, aquest canvi serà una virtut i per altres serà un desastre. un dels canvis més simbòlics el trobem a la càmera, on deixarem d'utilitzar la típica dels Resident Evil i la canviarem per una en 3a persona. El següent canvi més interessant és que ja no apareixeran zombies. Els zombies seran reemplaçats per persones normals i corrents amb una gran intel·ligència. El següent canvi més destacat serà l'investigació. Ja no caldrà passar tantes vegades per un mateix lloc com succeïa en les anteriors entregues. L'acció i el transcurs de la història és molt més directa i poques vegades repetirem un mateix escenari. Una altre innovació és l'addició d'escenes de vídeo interactives on en qualsevol moment haurem d'estar preparats per prema el botó. L'ultim punt ,i més criticat, és el canvi de genere, passant d'un survival horror a un joc d'acció.

El virus s'expandeix...

  • Resident Evil 5

Poca cosa s'ha dit del pròxim capítol de la saga. Només se sap que portarem a Chris Redfield, el sistema de joc serà semblant al Resident Evil 4 i que aquest vegada els enemics seran ciutadans negres contagiats per un estrany virus. ( No cal dir que hi ha hagut el primer grup de persones que ha posat el crit al cel i acusa el joc de tenir continguts racistes. Blanc vs Negres.) El seu llançament esta previst per l' any que ve per a Playstation 3 i Xbox360.

  • Resident Evil Umbrella Chronicle

Aquest Resident Evil tindrà una secció especialment per ell. Resident Evil + Wiimote han de tenir un resultat explosiu. En pròxims dies descobrireu si és veritat o no.
A continuació us deixo amb un tràiler del joc:


12 de des. 2007

L'art d'assassinar

Qui no ha desitjat mai ser un assassí del segle XII? Assassin's Creed ens remunta a l'època de les creuades transportant-nos a ciutats tan importants com Damasc, Jerusalem i Acre. Nosaltres ens posem a la pell d'Altaïr, un membre de la secta dels Hashashin. La nostra missió serà acabar amb 9 persones molt importants d'aquella època. Pel camí ens trobarem a personatges històrics tan importants com Ricard I Cor de Lléo, Saladí o Robert de Sable.

L'argument està molt ben enllaçat dins del joc i ens "culturitza" al mateix temps que juguem. Encara que, si aquest videojoc ha causat tanta expectació no ha sigut pas per la seva història sinó pel seu gran nivell de realisme aconseguit gràcies als gràfics i pel gran nombre de persones que poden estar en pantalla. I es que es nota el gran treball de Ubi Soft (alguna cosa havien de fer bé a la seva vida).

Si ens endinsem amb Altaïr per Jerusalem, descobrirem tota una ciutat molt viva i plena de gent (predicadors, monjos, pidolaires, soldats, botiguers...) amb uns objectius diferents. La gràcia del joc és assassinar als objectius sense que cap ciutadà sigui testimoni del crim. Tot joc però té el seu punt feble...


I es que el gran defecte del joc és la repetició. Al principi, tens una concepció del joc excel·lent ja que al ser la primera vegada que hi entres amb contacte quedes fascinat per la gran quantitat de missions a realitzar però, un cop vas assassinant als objectius t'adones que sempre fas el mateix.

Tot i així el joc no deixarà indiferent a ningú i sobretot per el seu intrigant final...