24 de juny 2008

L'última missió



La guerra ha canviat. No és per nacions o ideologies. No és ni tan sols per diners, recursos o creences. Només és per demostrar el poder. Tot està sota control. Els soldats tenen un identificació, les armes tenen una identificació, els equips utilitzen una identificació. La era de la infiltració ha canviat.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots està cridat a ser un dels estàndards exclusius de Playstation3. Hideo Kojima continua confiant la seva obra a la consola de nova generació de Sony. Aquest cop, MGS4 posarà punt i final a la història de Solid Snake i tancarà tots els fronts oberts que havien deixat les darreres entregues.


Solid Snake, conegut ara amb el sobrenom de Old Snake, per culpa del seu envelliment prematur, s’haurà d’habituar en aquest nou camp de batalla on totes les accions estan controlades fins l’últim detall. Les PMC, companyies militars privades, s’estan fent amb el poder i són una seria amenaça pel món. Darrera de totes aquestes PMC hi ha una companyia mare que rep el nom de Outer Haven. El seu fundador, Liquid Snake que s’ha apoderat del cos de Ocelot mitjançant el seu braç pretén convertir el somni de Big Boss en una realitat. Old Snake cansat de lluitar posarà tot el seu empeny i la seva entrega en una última missió: matar el seu germà, Liquid.


Metal Gear Solid 4 reunirà a tots els personatges de la saga possibles. Tornarem a treballar amb el Coronel Campbell, Otacon ens informarà de tot el que succeeixi mitjançant el Codec altre cop, lluitarem conjuntament amb l’equip Fox Hound dirigit per una Meryl més crescuda mental i físicament, ens retrobarem amb la persona que ens va injectar el virus FoxDie, la doctora Naomi Hunter i descobrirem a un Raiden molt diferent del que havíem vist a MGS2: Sons of Liberty. Tots aquests i molts d’altres personatges que haurem d’anar descobrint durant l’aventura jugaran un paper fonamental en aquesta 4a entrega.



El joc comença en ple orient mitjà. Som a l’any 2014, cinc anys desprès dels incidents de Manhattan (MGS2) i nou dels fets ocorreguts a Shadow Mosses (MGS). Old Snake es troba enmig d’una guerra entre dos fronts: La resistència i les PMC. Nosaltres haurem de decidir si volem lluitar al costat de l’exèrcit rebel o si per contra decidim actuar pel nostre compte en aquest camp de batalla. En un principi, les nostres bales haurien d’anar dirigides a les PMC però, si per alguna descuit, ataquem a la rebel·lió se’ns sumarà un nou enemic a la llarga llista que ja teníem.


A Metal Gear Solid 4 tindrem 3 tipus de càmeres disponible. Una que estarà situada per sobre del personatge donant al jugador una vista molt més amplia del territori enemic. Una segona que s’activarà quan ens equipem una arma i apuntem al nostre objectiu situant-se darrera del personatge a l’altura del les espatlles. I una última vista en 1a persona que ens ajudarà a apuntar millor i que a diferencia d’entregues passades si ens podrem moure quan la utilitzem.




En una guerra s’ha d’anar ben preparat. És per això que Old Snake estarà equipat amb la tecnologia més avançada. Un dels objectes inicials serà l’Octocamo, un vestit especial que canviarà el seu color quan entri en contacte amb les parets, el terra o els objectes que trobem durant l’aventura. Un cop camuflats, serem invisibles pels ulls dels soldats i també per a les càmeres infraroges dels Gekkos, un nou Metal Gear bípeda amb una gran potencia de salt. Tindrem l’opció d’escollir si volem que l’Octocamo canvi automàticament o manualment. Un cop camuflats en una paret o estirats al terra ens apareixerà un anell d’amenaça que ens informarà variant el seu color depenent de l’estat d’alerta de l’enemic.




Més endavant, Snake disposarà del Solid Eye, una lent multifuncional creada per Otacon, amb opcions d’escaneig, visió nocturna i visió de zoom. A més, Hal Emmerich també ens farà entrega d’un robot molt petit anomenat Mk.II equipat amb stealth per a fer-se invisible i que tindrà la funció d’explorar el camp de batalla. Si això no fos suficient, podrem noquejar a l’enemic amb petites descarregues elèctriques que el deixaran K.O.


Quan noquejem o matem algun enemic deixarà caure la seva arma que podrem agafar i quedar-nos-la. El problema vindrà alhora de fer-la servir. Com ja hem dit abans, les armes estan sincronitzades per a que només la persona identificada amb la mateixa ID de l'arma la pugui fer servir. Aquí és on entra en escena Drebin, un traficant d'armes misteriós, que ens ajudarà a desbloquejar-les. Un cop l'haguem visitat per primer cop ens deixarà visitar la seva botiga i podrem comprar, vendre o personalitzar les nostres armes. Si ens quedem sense bales només caldrà entrar al menú i comprar-les. El joc comptarà amb un total de 90 armes diferents per que les posem en pràctica amb els nostres enemics.


Però si ens agrada més la infiltració, tornen amb més força les tècniques CQC (Close Quarters Combat) o el que és el mateix combat a distancia reduïda. Aquest cop tindrem diferents opcions alhora desarma a l'enemic: El podrem deixar KO i desprès prendre-li l'arma, sorprendre'l per darrere i fer que aixequi les mans i deixi caure tot el que porta, degollar-lo sense cap mena d'escrúpols... Tot aquest extens ventall de moviments serà infal·lible un cop tinguem a l'enemic agafat. Ara bé, si ens sorprenen intentant-ho l'enemic donarà l'alerta, i ens perseguiran més soldats. Fins que l'alerta no torni a 0 els soldats de suport no desapareixeran.



Com a tot MGS hi haurà diferents "Final Bosses", aquest cop ens toparem amb la unitat "the Beauty and the Beast". Essers sobrenaturals per fora pero molt tendres per dins. En el cas que aconseguim trobar el seu punt feble podrem veure qui s'amaga darrera de la mascara. Els membres d'aquesta unitat són Laughing Octopus, mestre del camuflatge, Cryng Wolf, cyborg amb aparença de llob, Raging Raven, fort i poderós i per sobre d'ells Screaming Mantis, capaç de controlar la ment de les persones. Cada un d'ells tindrà un punt feble que haurem de trobar si volem sortir vencedors del camp de batalla.



Guns of the Patriots no tindrà una localització fixa. Durant l'aventura ens mourem per diferents ubicacions del mapa mundial. La primera parada serà a l'Orient Mitjà, lloc on s'ha vist per últim cop a Liquid Ocelot, on tota l'ambientació estarà cuidada fins a l'últim detall. Podrem veure com a espectadors com es produeix una guerra entre dos bandes i com es destrueixen entre ells. A més, els efectes de llum, els canvis meteorològics, les columnes de fum i les destrosses lluiran fabulosament creant un ambient de guerra espectacular. Les altres localitzacions, igual d'espectaculars, serà millor que les aneu descobrint vosaltres. N'hi ha una però, de molt especial que ens farà reviure sentiments passats. Els escenaris que ens trobarem durant tot el joc seran molt més oberts que els de MGS3 donant la possibilitat de triar diferents camins alhora d'avançar.



La saga Metal Gear Solid sempre ha tingut un argument de pel·licula, potser és per aquest motiu que Kojima ha optat per introduir bastants vídeos als seus jocs. A Metal Gear Solid 4 això també passarà i bastants cops. Els vídeos seran part important per a l'explicació de la trama i per això s'ha intentat interaccionar amb ells de diferents formes. El primer cas és veurà palès durant els Debrifings, on se'ns explicarà la nostre missió, podrem triar entre tres càmeres diferents: la cinematogràfica, on els plans seran igual que a les pel·licules, la càmera de vigilància, ubicada a dalt de l'habitació i, per últim, la càmera equipada al Mk.II, que ens permetrà explorar tots els racons de la sala i descobrir secrets que hi pugui haver.



Un altre manera per a que els vídeos no se'ns facin tan pesats serà mitjançant una opció que ja estava disponible a MGS3, en la qual prement un botó del comandament veiem la visió en primer persona del personatge i descobríem coses realment sorprenents. En aquesta entrega tornarà a fer acte de presencia però, a més, hi haurà una nova "opció" que anomenarem "flashbacks", en la qual prement un altre botó apareixeran imatges dels jocs anteriors recordant persones, moments o llocs. Tot i aquests "mètodes de distracció" no seran suficients per a fer les escenes cinematogràfiques més interactives. És per això, que Kojima ha optat per fer els vídeos molt més espectaculars i impressionants. A més, deixarà a les (avorrides) conversacions per Codec en un segon pla. La excusa que té Kojima per a incloure tants vídeos és que al ser un final de saga on apareixen tants personatges necessita tancar els diferents fronts oberts i no hi ha altre forma per fer-ho. L'únic que podem fer és deixar el comandament a la taula i gaudir de l'espectacle que Hideo Kojima ens ha regalat.



El gran defete del joc i que Konami es va encarregar de tapar fins al seu llançament va ser el temps de carrega de cada acte.Només insertar el joc ja se'ns demanarà una instal·lació que trigarà uns 10 minuts i al començament de cada acte se'ns demanarà una altre instal·lació però aquest cop més curta d'entre 2, 3 o 5 minuts. I si volem re-jugar algun acte ja completat se'ns tornarà a demanar una instal·lació.


La música és un dels altres aspectes més cuidats de la saga. Només cal recordar cançons com "The best is yet to come" de Rika Muranaka (Metal Gear Solid), "Snake Eater" de Cynthia Harrel, "Calling to the Night" de Natasha Farrow per adonar-nos de la gran BSO que acompanya la saga. En aquesta entrega trobem com a tema principal "Old Snake", una cançó lenta i melancòlica que ens evoca al sentiment de tristesa. Per a l'introducció del joc s'ha triat la cançó "Love theme" cantada per Barry White mentre que per als crèdits finals s'ha elegit "Here's to you" cantada per Lisbeth Scott. Per a la banda sonora del joc és torna a comptar amb Harry Gregson Williams amb l'ajuda de Nobuko Toda, compositor de la BSO de Metal Gear Acid i Metal Gear Acid 2. A més, també ha participat en alguna de les cançons Ennio Morricone.



Finalment el joc només va sortir doblat amb anglès i subtitulat a les diferents llengües del continent europeu en la seva versió PAL. És per aquest motiu que tornarem a escoltar les veus de David Hayter (Old Snake), Christopher Randolph (Otacon), Jennifer Hale (Naomi Hunter), Patrick Zimmerman (Liquid Ocelot) o Paul Ending (Coronel Campbell) entre molts d'altres que no desvetllarem per a no avançar esdeveniments.


Metal Gear Solid 4 és un dels jocs imprescindibles de Playstation 3. Encara diria més, imprescindible per a tots aquells a qui els hi agradin els videojocs. La seva història i jugabilitat han anat evolucionant al llarg de la saga fins a l'actualitat donant com a resultat aquesta obra mestra que no deixarà indiferent a ningú Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.



La vida de Old Snake esta a les vostres mans. L'ajudareu a completar la seva última missió?


Monogràfic Metal Gear Solid -3a Entrega-


Metal Gear Solid 4, l’última entrega que tanca la història de Solid Snake, ja és aquí. Els problemes amb els transportistes i la seva distribució han fet que el joc es retardés una setmana. Dimarts 17 es va fer el llançament oficial en territori espanyol quan en principi havia de ser el dia 12. Però abans de conèixer que ens depararà aquesta 4a entrega encara ens queda repassar la història de Big Boss, Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

El “pare” de la llegenda

Snake Eater és la 3a entrega de la saga Metal Gear Solid i la 5a de la Metal Gear. És el primer joc on ens posem a la pell de Jack o més conegut al camp de batalla per Naked Snake, pare de Solid, Liquid i Solidus Snake.

Naked Snake tindrà la missió d’infiltrar-se en territori soviètic per salvar la vida a un científic que els terroristes tenen detingut. Per a no ser descobert, Snake utilitzarà la selva soviètica al seu favor. Tindrem al nostre abast vestimentes de diferents colors que utilitzarem en el moment oportú. Segons el tant per cent de camuflament sabrem si ens poden descobrir o no.

A part de la infiltració apareix un altre concepte nou: supervivència. I és que si el nostre protagonista no menja la seva barra d’energia anirà disminuint fins al punt de morir-se de gana. Per tant, tindrem l’obligació de caçar serps, conills, cocodrils... si volem continuar amb la missió principal.

Naked Snake disposarà d’un sistema de lluita a poca distància anomenat CQC que l’ajudarà a desfer-se dels enemics o deixar-los inconscients. Aquesta tècnica no apareixia en darreres entregues de Metal Gear Solid. Serà un element molt important que si l’arribem a dominar ningú ens podrà parar.

Metal Gear Solid 3 ens situa al 1964, en plena Guerra Freda. Com ja hem dit abans la missió de Snake serà la de rescatar un científic rus anomenat Sokolov, que està desenvolupant secretament un tanc anomenat Shagohod. Els objectius de la missió canviaran quan el Coronel Volgin, líder de la Facció Breznev del Exercit decideix disparar un Davy Crocket (míssil nuclear) en territori rus. El míssil d’origen nord-americà és entregat a Volgin per part de The Boss, mestre de Naked Snake, com a demostració de la seva deserció cap als Estats Units. Per a netejar-se les mans i no tenir problemes amb la Unió Sovietica, els Estats Units obligaran a Snake a matar la persona que ha traït als EUA: The Boss.

Sokolov serà capturat per la Cobra Unit conformat per The Sorrow, capaç de parlar amb els morts, The Fear, expert en camuflatge, paranys i verins, The Fury, que té el poder de controlar el foc, The Pain, que pot controlar les abelles, The End, el pare dels franctiradors, i per últim, The Joy (altrament coneguda com The Boss), experta en tècniques CQC i líder de la Unitat Cobra. Naked Snake serà ferit de gravetat pel seu mentor i haurà de cancel·lar la missió.

Una setmana desprès que sigui rescatat, Snake és enviat altre cop a la selva russa com a part de l’Operacio Snake Eater, per a complir les tasques que li ha obligat els Estats Units. Durant la missió coneixerà un ex-agent de la NSA, EVA que l’ajudarà a infiltrar-se en territori enemic. Desprès de nombroses trobades amb l’Unitat Ocelot dirigida per un jove Revolver Ocelot i derrotar cada membre de la Unitat Cobra, Snake aconsegueix localitzar Sokolov i el Shagohod robat. Volgin capturarà a Snake durant l’infiltració d’aquest en la base de Groznyj Grad. Serà torturat per Volgin i perdrà un ull per culpa de la temeritat d’Ocelot. Gràcies a EVA, podrà escapar de la base enemiga i recuperar totes les seves armes.

Quan Snake torna a la base per destruïr el Shagohod, decobrirà El Llegat dels Filosofs, una organització d’”Il·luminats” que controlen el món des del darrera. Creat pels homes més poderosos dels Estats Units, la Unió Sovietica i la Xina la seva intenció es dominar el món i apoderar-se de quantes més riqueses millor. Però, la riquesa porta a la perdició perquè molts dels membres es van barallar entre ells i l’organització es va desfer. Els diners recaptats van anar a parar al pare de Volgin, que un cop mort els va deixar en herència pel seu fill. Snake s’adonarà que també ha estat enviat per recuperar el llegat dels filòsofs.

Snake destruirà la base, el Shagohod i vencerà a Volgin. Ell i EVA escaparen fins arribar a un lloc on els espera un WIG (avió). Abans però, A Naked Snake li queda una última missió. Matar al seu mestre: The Boss. Desprès d’un emocionant combat aconsegueix reduïr-la. Abans de morir, The Boss li lliura a Snake un microfilm amb el llegat dels filòsofs. Snake i Eva escaparan a Alaska. Mentre Snake dorm, EVA s’apodera del llegat i escapa. Eva deixa una cinta on explica que treballa per la Xina i que l’havien enviat per recuperar la part que li tocava al seu país. A més, també revela que The Boss mai va desertar pels Estats Units i que si ho va fer va ser per ajudar al seu país a aconseguir el llegat dels filòsofs sacrificant el seu honor i morint com una triadora. Jack rebrà el títol que l’acreditarà com a millor soldat del món: Big Boss.



Tal com va passar amb el Metal Gear Solid 2: Substance, Metal Gear 3 va rebre una expansió anomenada Subsistence. On s’hi incloïen nous extres com el Metal Gear Online i el joc Metal Gear 2: Solid Snake. En un principi, Konami España va descartar el seu llançament en territori espanyol però va tenir que rectificar quan milers de seguidors de la saga van protestar per aquesta incomprensible decisió.

Només ens queda Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Se’ns revelaran totes les preguntes que ens hem anat fent al llarg de cada Metal Gear Solid? Ja queda menys per saber-ho.

1 de juny 2008

Resident evil 5

Han passat 10 anys de l'incident de Racoon City. Chris Redfield tornarà a ser el protagonista en aquesta nova entrega que ens portarà fins al continent Africà. La nostra missió serà la d'investigar com es va originar el virus progenitor i eliminar tot rastre.

Desprès que a Resident evil 4, l'heroi indiscutible fos Leon S.Kennedy, en aquesta missió ens posarem altre cop (i ja en van 3) a la pell de Chris Redfield. Un ex-membre dels STARS que es va veure involucrat en l'accident de la mansió de Racoon City. Des de llavors no ha parat de lluitar perquè Umbrella, empresa culpable de l'incident, fos destruïda. Ara, Umbrella ha desaparegut del mapa però el terrorisme biològic continua latent. Africa va ser el lloc on va néixer la humanitat, ara és el lloc on resideix el mal.



En un primer tràiler del joc se'ns va mostrar un escenari en plena llum del dia, cosa impensable fa poc temps en un Resident Evil. La foscor i els llocs tancats sempre han estat un element rellevant de la saga. L'intrusió d'aquest nou element provocarà "efectes secundaris" al nostre personatge tals com la pèrdua de la visió durant un segons quan canviem d'il·luminació o deshidratació per falta d'aigua. A més, en el tràiler ens presenten uns "infectats" molt més àgils i veloços que els Ganados de Re4 i evidentment, que els zombis.



Un dels punts més polèmics del joc són els enemics: gent de raça negre. Des de l'aparició del 2n tràiler alguns col·lectius s'han manifestat en contra del joc per evocar al racisme. No hem d'oblidar però, que Resident Evil 5 només és un videojoc i que tot el que hi succeïx és purament ficció. Deixant de banda aquest tema, en aquests més de 3 minuts que dura el vídeo podem extreure varies conclusions. Seguirà un estil molt semblant al seu predecessor, Resident evil 4. Amb grans dosis d'acció i multitud d'enemics. La càmera estarà en 3a persona a l'altura dels hombros. Pel que fa referència a l'aspecte tècnic del joc, quedarà palès el gran potencial de Ps3 i Xbox360. I per últim, apareixeran personatges coneguts de la saga que fins ara no en sabíem res.



Un nou virus amenaça Africa. Pel que s'ha pogut veure aquest nou virus necessitarà d'un hoste per poder desenvolupar-se. Un cop, la persona s'ha infectat deixa de tenir sentiments vers als altres i es torna "ultraviolent". La seva força i velocitat augmenten de forma impressionant en qüestió de segons. Alhora d'atacar utilitzaran armes blanques, eines o pals que tinguin al seu l'abast i els llançaran contra nosaltres. Si la lluita és cos a cos, els hi sortirà un parasit de la boca al més pur estil "Predator" que si no esquivem ens matarà a l'instant. És per això, que disposarem de "combos" que es podran realitzar amb un sol botó com ja feia Leon al Re4.



Un enemic molt temut de la passada entrega tornarà a fer acte de presencia. L'home de la motoserra tornarà per intentar tallar-nos el nostre cap. desprès de l'èxit que va tenir a Resident evil 4, els desenvolupadors han tornat a pensar en ell per incorporar-lo a la llista d'enemics de Re5. Fins a la data, els únics enemics que s'han mostrat en imatges i vídeos han estat els individus amb forma humana intel·ligents, l'home de la motoserra i els gossos.




Armats i amb bona companyia. Com a tots els Resident Evil, la primera arma de foc de la qual disposarem al principi serà la pistola. Al tràiler, sembla bastant efectiva davant un nombre reduït d'enemics però quan en tinguem 20 a sobre trobarem a faltar una arma "més contundent". Algunes de les armes que s'han deixat veure són: una escopeta, un rifle franctirador i una arma d'assalt. Si no en tenim prou amb aquest arsenal disposarem de l'ajuda d'una nou company femení per aquesta entrega. És desconeix el nom i l'origen d'aquest personatge. Només se sap que ens ajudarà durant l'aventura.



Una altre novetat serà l'incorporació d'un modalitat cooperativa que permetrà a dos jugadors connectats a través de la xarxa compartir de principi a fi les aventures de Chris Redfield. A més, també s'ha anunciat el retorn del mini-joc "Mercenaries".



Resident evil 5 sortirà per a PS3 i Xbox360 a principis del 2009. Esperem que aquesta aventura tanqui algunes de les preguntes que molts jugadors continuen fent-se. Quins són els plans d'Albert Wesker? Per a qui treballa Ada Wong? On són Sherry Birkin i Steve Burnside? i la més intrigant de totes. Aconseguirem finalment veure l'home que s'amaga darrera de l'origen del Virus-T? Tot això només ho podrem descobrir quan surti Resident evil 5...