23 de gen. 2008

El Racó dels records

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

L'any 1998 va ser un punt d'inflexió en la història dels videojocs amb l'aparició d'Ocarina of Time. El primer joc d'aquesta saga en 3D havia generat molta expectació després del gran èxit obtingut a la consola de 16 bits amb The Legend of Zelda: A Link to the Past. La història, la música, l'ambientació, els personatges, els enemics i sobretot Link, un personatge mut però expressiu, donaven com a resultat un joc espectacular. L'espera eterna (7 anys) de veure un nou Zelda en una consola de sobretaula va valer la pena. Cap joc fins al moment ha pogut treure a The Legend of Zelda: Ocarina of Time l'honor de ser el millor joc que ha sortit mai per una consola. Si voleu endinsar-vos a la llegenda de Zelda només cal que continueu llegint aquest interessant blog.

Ocarina of Time ens situa a Hyrule, una terra d'ambientació fantàstica, on el nostre protagonista ,Link, rebrà l'encàrrec de salvar la princesa Zelda de les mans de Ganondorf, un home pervers que vol fer-se amb el poder del regne. Link, Zelda i Ganondorf són els personatges més importants d'aquesta saga. Cada un d'ells representa un fragment de la triforça: La triforça del poder correspon a Ganondorf, la del saber és per a Zelda i la del valor per a Link.

La història comença amb un Link jove que desperta del seu profund somni alertat per la seva inseparable amiga i fada “Navi” (Qui no recorda el seu inoblidable i carinyos “Hey”) que l'avisa que el Gran Arbre Deku el vol veure. Nosaltres ens trobem al poble Kokiri. Un territori governat pels Kokiri, nans amb vestimentes de color verd i que es caracteritzen per portar una fada que els acompanya sempre.

A l'iniciar l'aventura ens adonarem que no és el típic joc de rol per torns on el personatge va evolucionant a l'estil “Final Fantasy”. A The Legend of Zelda:Ocarina of Time tu controles el personatge i decideixes en cada moment quina estratègia elegir alhora de vèncer un enemic. El control del personatge i els comandaments d'acció estaran perfectament dissenyats perquè de principi a fi no tinguem cap problema alhora de jugar. I si això no fos suficient prement el botó “Start” entrarem dins un menú molt complet on hi trobarem tots els elements que hàgim recol·lectat.

A Ocarina of Time passarem de tenir un inofensiu "tirachines" a tenir la llegendària Master Sword, guardada al impenetrable temple de la llum. A més, disposarem de multitud d'armes que anirem trobant al llarg del camí. Per aconseguir-les haurem de visitar diferents temples ubicats per tot el regne d'Hyrule. En aquests temples, a part de trobar noves armes, haurem de recollir els medallons que ens entreguin els diferents guardians. Els temples faran ,alhora, la funció de masmorra. Serà en aquest moment on haurem de trencar-nos el cap i intentar solucionar les diferents trampes que se'ns interposaran pel nostre camí. Tanmateix, haurem de derrotar els enemics que ens vagin apareixent i lluitar contra l'enemic final de la fase.

A tots els The Legend of Zelda hi trobem un element nou que ens ajuda a completar el joc. En aquest cas, l'objecte en qüestió és una Ocarina. Un estri musical que haurem de tocar si volem teletransportar-nos per diferents regions del mapa. Molt indispensable si ens volem moure ràpidament sense perdre temps.

A The Legend of Zelda no estarem sols, per tot Hyrule trobarem diferents races que ens ajudaran a completar la nostre missió. En altres casos serem nosaltres qui els haurem d'ajudar de forma desinteressada per a que ens facin interessants regals que ens serviran de cara a enfrontaments finals. Algunes races que trobarem al llarg del joc seran: la humana, els kokiri, els deku, els Goron, els Zora, els Gerudo i moltes més.

Un joc inigualable que va donar grans moments...



"La llegenda de Zelda continua latent a la memòria d'Hyrule i encara ara es continuen sentint els "ecos" d'aquesta gran història. Aconseguirem que Link sigui recordat pels temps dels temps? Només hi ha una forma d'aconseguir-ho. T'atreveixes?"