24 d’abr. 2008

Project Origin

Alma, la nena fantasmagòrica de F.E.A.R, tornarà a fer la seva aparició en aquesta nova entrega d'acció i terror. La seqüela s'anomenarà Project Origin. Tot i el canvi de nom, l'argument no perdrà ni el guió ni els personatges principals.

La forma d'elegir el nom de Project Origin va ser un tant peculiar. Monopolith Productions va enquestar a milions de jugadors perquè posessin un nom a la seqüela de F.E.A.R. El projecta es va anomenar "Name Your Fear". A l'Agost de 2007, es van fer publiques tres opcions definitives per anomenar el joc entre les quals hi havia: Dead Echo, Dark Signal i Project Origin.


El nom guanyador va ser l'última de les opcions. Les raons per les quals es va elegir finalment aquest nom estan explicades en el paràgraf següent:
Project Origin is a strong fan and developer favorite. We received over 400 submissions containing Origin in the name. The second submission of the contest was Project Origin, so we have had the name rattling around in our heads right from the beginning Project Origin is a natural fit for the title of the sequel because it is the Armacham program from which all of the trouble in the game world originates. The architect of Project Origin, Harlan Wade, used his daughter in a horrific experiment which turned her into the monster that we see in the first game (Complete Prehistory). In the sequel, the repercussions of Project Origin are only beginning to unravel.

La trama de Project Origin començarà just en els últims 30 minuts del primer F.E.A.R. i ,per tant, ignorarà les dues expansions que hi ha del joc com són F.E.A.R. Extraction Point, y F.E.A.R. Perseus Mandate.



Michael Becket, membre del grup militar Delta Force, tornarà a ser el protagonista en aquesta nova entrega. La història comença en un hospital on uns metges intenten salvar la nostra vida. Desprès de llargues hores en el quiròfan, ens despertem enmig d'un hospital completament desert i abandonat. Però aquest no serà l'únic escenari que visitarem, doncs ens tocarà recórrer els carrers destruïts de Auburn on ens trobarem un entorn molt més obert i ampli.



Veient els primers minuts de Project Origin ens adonarem que respecta la jugabilitat no hi haurà grans canvis apreciables. La mecànica de joc continuarà sent la mateixa que F.E.A.R amb espais on l'acció serà frenètica i llocs on el terror ens posarà els pèls de punta. Comprovarem com el nostre personatge podrà interaccionar molt més amb l'escenari apartant taules o estanteries i utilitzant-les com a escut per defensar-se i disparar a l'estil Gears of war. A més a més, quan disparem a tort i a dret o utilitzem granades indiscriminadament, l'escenari serà víctima d'aquests atacs i patirà grans desperfectes.


Els enemics que ens trobarem a Project Origin seran més nombrosos i diversos dels que apareixien en l'anterior entrega, trobant-nos pel camí mercenaris, zombis, mutants i el retorn de la nostre estimada "Alma". Una de les millores més sorprenents serà l'Inteligencia Artificial dels nostres enemics. Actuaran segons els nostres moviments, es defensaran dels nostres atacs i intentaran acorralar-nos per intentar sorprendre'ns sempre. Si en alguns dels casos prenguéssim foc a l'enemic, aquest intentaria buscar aigua per tal d'apagar-lo i si no fos el cas arribaria a tirar-se per la finestra.



Project Origin es un dels jocs més esperats d'aquest any i per les imatge i vídeos que s'han distribuït podem dir que aquesta continuació posseïx una qualitat gràfica molt més depurada i cuidada que l'entrega anterior. Es preveu que el títol de Monolith surti a la venta durant aquest any 2008 i ho farà per PC, PlayStation 3 i Xbox 360.