27 d’abr. 2008

Gokuh també es passa a la NextGen

Gokuh i els seus amics hauran de tornar a salvar el món amb Dragon Ball Z: Burst Limit. El nou joc de lluita per a consoles de nova generació d'aquesta magnifica saga creada per Akira Toriyama.

Amb Dragon Ball: Burst Limit es torna a canviar el sistema de lluita per un estil més semblant als Budokai i més allunyat dels Tenkaichi. El joc sortirà el pròxim 5 de juny a tot el món per a les consoles Ps3 i Xbox360.



Burst Limit avarca algunes de les etapes més espectaculars de la serie d'animació de Bola de Drac Z. Des de l'arribada dels superguerrers de l'espai, passant pel viatge de Namek i la lluita contra Freezer, acabant amb l'etapa dels androides i de Cel·lula. Per tant, es confirma que tant la saga de Buu i l'etapa GT no hi seran presents. El joc ofereix un escàs nombre de personatges, 21, si ens fixem en l'entrega anterior on apareixien ni més ni menys que 161 personatges (comptant transformacions). De moment i pel que s'ha pogut apreciar en tràilers i imatges oficials el planter de personatges estarà format per: Gokuh, Gohan, Piccolo, Ten Shin Han ,Yamcha, Krilin, Saibayamen, Raditz,Nappa,Vegeta, Recoome, Ginyu, Freezer, Trunks, A-16, A-17, A-18, Cell, Brolly i Bardock.



Un dels aspectes més rellevants en aquest Dragon Ball Z: Burst Limit seran els gràfics. Tan semblants als del anime que seria difícil diferenciar-los. Els cutscenes seran calcats a la serie, tant pel que fa referència als gràfics com per als diàlegs. Un dels aspectes negatius serà que la roba no patirà desperfectes durant el combat com sí passava als Tenkaichi. Un pas enrere que no s'hauria d'haver desaprofitat amb la potencia que tenen tant PS3 com Xbox360.
Els escenaris també seran calcats als de la serie, amb la qual cosa serà fàcil identificar els llocs ràpidament. Alguns escenaris patiran desperfectes si llancem un "Ultimate Atack" al rival fent que l'aspecte del lloc estigui més deteriorat. Cal dir que els escenaris també seran escassos. Pel que se sap estaríem parlant d'uns 6 o 7 escenaris: El prat, les dunes, el planeta Namek, l'illa dels androides i l'escenari del torneig de Cel·lula.



La música del joc serà diferent a la de la serie, una cosa de la que ja estem acostumats i que s'hauria de canviar d'una vegada per totes. Mentre que els japonesos podran gaudir de la música de l'anime, nosaltres ens haurem de conformar amb la que ens col·loquin els yankiees. Però com ja he dit no es pas cap novetat i seguirem tragant con ja hem fet amb les saga Budokai i Tenkaichi i ara aquesta. Pel que respecta a la veu dels personatges només se'n podran escollir dues: la japonesa i l'americana. És en jocs com aquest on es troba a faltar un doblatge en la nostre llengua.


Com ja hem dit al principi, el joc canviarà l'estil Tenkaichi i adoptarà un altre molt semblant al Budokai on el personatge es mourà per un escenari mig 2D/3D. Aquest canvi en la jugabilitat ens disminuirà la llibertat de moviments i farà augmentar la velocitat en els combats. Alhora de lluitar, el nostre personatge podrà atacar amb les mans, amb els peus, disparar boles d'energia i defensar-se. Tot això es podrà fer amb un botó i de forma molt simple. També es podran combinar aquest botons per aconseguir una seqüència de moviments que puguin tombar el nostre rival. Enmig del combat podrem transformar-nos i augmentar la força per a llançar atacs més forts i més poderosos. A més a més, si llancem fora de l'escenari al rival veurem una petita cutscene on haurem de pitjar els botons més ràpid que l'altre.


Una novetat que estarà present dins dels combats seran les "drama scenes" on nosaltres o el rival podrà cridar un amic perquè l'ajudi, augmentar el seu poder, fer disminuir el del altre o aconseguir recuperar l'energia més ràpidament.



El joc disposarà del típic mode història, l'opció de duel contra la màquina o un amic i la nova on es podrà lluitar online.
Un cop acabats els combats en el mode història se'ns puntuarà segons la nostre actuació. Si ho hem fet més o menys bé segurament traurem una "A" però si ho fem de forma espectacular és molt probable que la nostre puntuació sigui la més alta, que en aquest cas és representa amb una "Z".



Burst Limit agradarà als amants de la saga Budokai. El joc retorna a l'estil que vam veure per primer cop a la PS2 i més tard a la Gamecube.
Com si d'un esquema es tractés us destacarà el que més m'ha agradat i el que menys m'ha agradat d'aquesta entrega.

- M'ha agradat
  • Els gràfics
  • Drama Scenes
  • L'opening
  • L'online
- No m'ha agradat:
  • Escassos personatges i escenaris
  • El doblatge americà (per això en poses un altre)
  • L'estil Budokai
  • La roba no es fa malbé


En definitiva, Burst Limit no ha explotat tot el potencial que s'esperava. Les mancances que ja s'han comentat i la més que segura sortida, a la llarga, d'un joc amb més novetats però molt semblant i amb les mateixes característiques fa que esperar-se sigui la millor opció.